Cum să alungi frica de teste a studenților?

Cum să alungi frica de teste a studenților?

Importanța testărilor și a verificării cunoștințelor studenților de către profesori nu a fost niciodată sub semnul întrebării. A fost, este și va fi mereu important să înțelegi care este nivelul tău de pregătire, la ce să mai lucrezi sau ce ar trebui să mai repeți. Fiecare persoană trebuie să lucreze asupra sa în decursul întregii vieți cu scopul de a deveni mai bun, mai performant și de a avea succes în viitor.

Faptul că testările dețin un rol esențial în formarea profesională a omului este un lucru cert, însă ce să faci cu frica persoanei de a susține un test și de unde vine aceasta?

În primul rând, este necesar ca studentul să fie mereu pregătit pentru test. Testările ”surpriză” sau fraza de genul ”Dar acum închidem totul și scriem un test” ar trebui să dispară din lexicul profesorilor. Este necesar de a pregăti studentul pe tot parcursul perioadei de timp de până la test. Este vorba în a oferi exerciții similare, de a atrage profund atenția în asimilarea și însușirea acestuia a materialului predat. Toate exemplele dificile se discută minuțios și doar în acest caz testul nu va mai fi o surpriză pentru student și acesta va fi pregătit atât moral, cât și profesional pentru o numită verificare a cunoștințelor.

Rolul profesorului constă în oferirea cunoștințelor și instruirea elevului, ci nu în crearea situațiilor dificile pentru el și cu mult mai puțin producerea situațiilor de stres. Profesorul este menit pentru a ajuta, a acorda sprijin  și de a clarifica toate exemplele complicate în scopul creării a unui individ profesional pregătit și bine dezvoltat în domeniul de lucru al său.

Data și timpul testării se cere să fie cunoscute din timp în așa fel ca studentul să dispună de timp menit pregătirii și recapitulării materialului trecut. De asemenea, profesorul menționează ce anume trebuie recapitulat și dacă este nevoie să indice paginile și numerele exercițiilor necesare pentru pregătirea bună a studentului. Astfel, frazele de genul ”Repetați totul ce am învățat” inițial sunt cauzele stresului, nereușitei și rezultatelor scăzute la teste.

Un alt principiu care ar cointeresa studentul în muncă asiduă și ar motiva acesta să depună efort maxim este recompensa. Acesta ar putea fi o nota bună, o menționare a reușitei elevului părinților lui, un mic cadou sub formă de dulciuri, jucărie sau un alt lucru plăcut dar și corespunzător vârstei cursantului. La fel este necesar de a propune sau stabili un scop care ar motiva auditorul în obținerea rezultatelor înalte la test.

Frica studenților de teste are legătură strânsă cu abilitatea profesorului de a propune un test, căci aceasta la rândul său este o artă.