Tema pentru acasă - da sau nu?

Tema pentru acasă - da sau nu?

Ore în șir studenții petrec acasă în fața manualelor, efectuând exerciții și rezolvând probleme. Mulțimea exercițiilor se consideră a fi o consolidare bună a cunoștințelor acumulate în timpul orelor petrecute în incinta liceului sau a universității. Însă este oare adevărat? Cât de mult ne ajută ceea ce facem singuri acasă și ce se ascunde în spatele cuvintelor ”tema pentru acasă”?

În zilele noastre, cele patruzeci și cinci de minute atribuite unei lecții la școală sau optzeci de minute care se acordă unei ore la universitate se pare că nu sunt de ajuns pentru a dobândi destule cunoștințe. În timpul lecțiilor este nevoie de acordat timp pentru două lucruri importante. Acestea sunt verificarea temei pentru acasă și predarea temei noi. De cele mai multe ori timpul preconizat pentru predarea temei noi este absorbit de către verificarea temelor efectuate acasă. De ce se întâmplă astfel și este oare corect să pleci acasă doar cu însărcinări noi pe care trebuie să le rezolvi singur, fără ajutorul nimănui și fără explicații?

Tot mai mult educația și învățământul se axează pe lucrul individual realizat la domiciliu. Aceasta se produce cel mai des din cauza programei complicate și lipsei de timp pentru predarea materialului necesar. În așa fel, totul ce nu se reușește în clasă se dă pentru acasă. Cei care dispun de ajutor așa cum sunt frații sau surorile  mai mari sunt cei norocoși. Ei sunt în stare să prezinte lucrări bune la instituția de învățământ. Există indivizi care pot lucra singuri și pot percepe teme dificile de sine stătător. Astfel de studenți pot fi numărați pe degete așa cum sunt foarte puțini la număr. Ei mereu realizează lucrările bine și nu au nevoie de ajutor în plus. Ceilalți, care prezintă un număr numeros de studenți și care de fapt sunt majoritatea, apelează la surse adăugătoare precum lecțiile individuale sau felurite cursuri.

Deci, este necesar de a oferi studentului care apelează la lecții suplimentare  totul pentru asimilarea informației la nivel înalt. În primul rând, tema pentru acasă trebuie să fie exclusă parțial sau totalmente. Toate exercițiile necesită să fie menite doar pentru lucrul în clasă, așa ca profesorul să ghideze auditorul și să-i explice fiecare detaliu neînțeles. Lipsa temei pentru acasă nu înseamnă faptul că ascultătorul nu face nimic, ci invers aceasta însemnă că studentul în sfârșit face totul și toate cele predate îi sunt clare. Desigur că sunt lucruri care se pot oferi ca temă pentru acasă și asupra cărora ar trebui petrecut ceva timp, însă astfel fe însărcinări necesită să fie cât mai simple și mai puține.